Laktossubstitut

Mitt förra inlägg handlade om att mjölkprodukter inte är bra om man vill gå ner i vikt. Det gäller nog inte alla, men vissa kroppstyper gäller det. Jag vet inte om det gäller mig, men det gäller åtminstone min syrra.

Jag har börjat skippa produkter med mycket laktos i. Jag tänkte tipsa er om lite substitut.


Sojamjölk Finns flera märken. Go green är billiga. De har sockrad, naturell och choklad smak. Sojamjölk innehåller 0% kolestrol och finns att få med Kalcium. Mycket rekommenderad.

Havremjölk Har testat oatleys mjölk. Den var inte så god, men deras drickyoughurt var rätt god. De har många produkter, men har inte testat mer än mjölken och drickyoughurten än. Innehåller inget Kalcium. Minns inte hur kolestrolet är.

Rismjölk Har testat det en gång. Tycker det är allra godast. Minns dock inte vilket märke. 0% kolestrol. Kalcium tillsatt. (tror jag)


Jag har senaste 2 veckorna inte ätit någon ost och överhuvudtaget inga lactosprodukter. Jag tycker att min hy har blivit finare och fräschare än någonsin tidigare och jag tappade ett halvkilo på ett dygn genom att dricka sojamjölk. Sen är det så bra att kalcium är tillsatt, för vi behöver ju kalcium. Tycker att ni ska testa och sen meddela mig hur ni upplever det. Känner ni er fräschare i hyn eller går ni ner i vikt? Berätta vad ni tycker!! :)



Kommentarer
Postat av: anna

det finns faktiskt oatly havredryck K+ med tillsatt kalcium. supergod tycker jag iaf, men om du inte gillar den vanliga så kanske det inte är något för dig...

Postat av: Sparkle

Jaha, kanske var den då som hade kalcium och inte rismjölken, eller så har jag inte sett att det finns oatly havredryck med kalcium oxå :)

2006-06-06 @ 17:08:25
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Chic

Vissa säger att man får bröstcancer av mjölk också... Vet dock inte om det är sant men en kompis till mig drack inte mjölk av den anledningen.

2006-06-06 @ 19:46:57
Postat av: Sparkle

oj, det har jag inte hört. Otäckt.

2006-06-06 @ 23:05:13
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Sandra

Cancer kan man ju få av precis allting!! Men att sluta med mjölk är smart, man behöver inte mjölk när man är vuxen, då blir man bara tjock av det. Jag har aldrig druckit mjölk eftersom jag inte tålde det när jag var liten och nu tycker jag inte om det.

2006-06-08 @ 17:25:26
URL: http://zazzriz.blogg.se
Postat av: Moa

Det var antagligen RiceDream som du provade, ang. rismjölken. :) Go Greens chokladsojamjölk är f.ö. väldigt god, och de är kalciumberikade. :)

2006-08-22 @ 11:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback