Min systers lyckade diet

När min syrra var hos mig i våras hände något fantastiskt i hennes liv. Hon började nämligen gå ner i vikt. Det visste hon förstås inte förrän hon kom hem. Vad var det som var så bra här då? Vi åt godis och chips och tränade inget.

Jag vill inte påstå att godis och chips fick henne att gå ner i vikt. Vet inte ens om det är relaterat, men vad jag vet är att min syrra åt en kost här hos mig i 3 dagar än vad hon annars tidigare fått i sig. Vad åt hon då?


Hon fick i sig mindre mjölkprodukter. Annars dricker hon flera glas mjölk varje dag.

Sen åt hon mer vegetariskt. Vi åt även råris/fullkornsris. Brödet vi åt var grovare än det hon äter hemma.

På 3 dagar gick hon alltså ner över 2 kilo, trots godis och chips. Hon har inte lyckats gå ner något på flera år.
Hon trodde naturligtvis att hon skulle gått upp några kilo efter alla "onyttigheter" hon ätit hos mig, men blev otroligt förvånad när hon gått ner.

Under 7 dagar tappade hon totalt 5 kilo. Detta skedde i anslutning med att hon varit hos mig. Det går långsammare neråt nu, men fortfarande neråt. Numera äter hon mer vegetarisk kost och minskar på laktosintaget. Det är ett tips till er alla som vill gå ner i vikt.

Det roliga var även att dagen efter hon åkt hem hos mig var Nina och Kim på Du är vad du äter. Kim fick EXAKT samma råd, som det min syrra lärde sig efter vistelsen hos mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback