Tentan

Idag har jag haft tenta. Tentan var mellan 9-14. Jag satt hela tiden ut. Finskan gick vid 12, hon var den enda som gick så tidigt. En svensk kille gick vid 13, men resten gick precis vid 14.

Denna tenta var lite annorlunda än vi är vana vid. Det var 5 frågor, så fick vi välja 3 st själva. Tentafrågorna och uppsatsen kommer inte graderas med poäng som de alltid görs, utan läraren ska sätta ett betyg på varje delfråga och ett betyg på uppsatsen och sen sammanväga det...känns lite sug. Ska det nödvändigtvis vägas samman på detta sätt vore det bättre med en helhetsbedömning än ett betyg på varje fråga, blir svårt då om man får 2 VG och ett MVG och ett G exempelvis, vad ger det då lixom? eller 2 MVG  2 G och ett VG...Svårt lixom.

Efter tentan gick jag och en annan finsk tjej, en belgisk tjej och en tysk tjej och åt lunch på Cupido, där satt vi nog 1,5 timme. Det var väldigt trevligt. Nu ska jag ta tag i lite städande tror jag.

Vet inte om det blir nåt tentafestande för mig ikväll, vore ql men klassen verkade inte så på. Bara den belgiska tjejen, men hon kanske ska ut med sina egna kompisar. Mina kompisar sitter bara och tentapluggar de, eftersom de har sina tentor på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback