Utsatt för brott

På vägen hem efter kvällsaktiviteten gick jag med Madde och David. Vi blev då utsatta för brott. Vi promenerade helt lugnt hem, på gångbanan vid trafikerad väg. När vi passerade en väldigt djup vattenpöl kom en bil i hög fart och stänkte ner särskilt mig och David. Min kappa som måste kemtvättas blev alldeles nedstänkt och min sko blev alldeles blöt. David blev blöt nästan hela han. När jag kom hem nu såg jag att min vit/gröna kappa är totalt nedfläckad med bruna fläckar, som INTE kommer gå bort utan kemtvätt. Detta är ett brott som begåtts och förövaren är egentligen skyldig att betala min kemtvätt, men personen/apan/aset ifråga valde istället att gasa mer så det var omöjligt att ta något registreringsnummer i mörkret och hastigheten.

Kommentarer
Postat av: Sandra

synd att ni inte hann se reg. numret! hoppas det ordnar sig med jackan.

Postat av: Emma

Jag utsattes för samma brott igår, blev fly förbannad och hann faktisk ta reg. nr. Tänkte fråga pappa polis hur man ska gå tillväga sen =) känns lite fånigt att anmäla men mina R&R jeans blev alldeles brunprickiga. Tur jag inte hade vit kappa :/

2006-03-28 @ 21:22:35
URL: http://emmisen.blogg.se
Postat av: Sparkle

Ja, anmäl du. Fast vet inte om du kan få ut pengar för det, när det inte är någon kostnad för kemtvätt. Vilket jädra tur du hade som fick tag i reg.nr... :)

2006-03-28 @ 21:39:06
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback