CSN borde dö!

Idag fick jag min csn. Det är naturligtvis sommar-csn man får. Det innebär för den som inte vet att man får jättelite pengar. Jag fick 3400 kr jag har 2959 kr i hyra och en teleräkning på 543 kr. Ja, då har hela csn gått. Så nu har jag inget att leva på. Idag ska jag köpa linser för 700. Ni kan ju se att det inte går ihop. Jag kommer tydligen inte få pengar för det jag jobbat i maj förrän i slutet av juni. Hade räknat med att få pengarna nu i maj så jag kunde klara månaden. MEN ICKE!

När jag får påskrivet från institutionen att jag ska skriva exjobbet under sommaren (jag får dock inte registrera mig på exjobbet förrän den 7e juni av nån konstig anledning) så kommer jag få csn pengar för det, men det kommer ju precis som pengarna jag jobbat in i maj, i slutet av juni. Sen kommer jag jobba i mitten av juli till augusti, då får jag pengarna i augusti och september hoppas jag.

Men faktum är att just den här månaden fram till den typ 25 juni kommer jag ha absolut 0 kr att röra mig med. Allt tack vare ondskefulla CSN. DÖÖÖÖÖ borde de göra.

De förväntar sig uppenbarligen att man har:

1. Egna sparade pengar
2. Snälla föräldrar/kompisar/partner
3. Ordnat med Soc

Tycker det är FELatt förvänta sig det!



Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med dig helt och hållet. Jag är dock färdigpluggade nu, men CSN släpper ju inte kontakten med mig ändå. Nu ska pengarna betalas tillbaka också... Nästan en tusenlapp i månaden ska de ha av mig. Ska gå ihop och döda dom?

Ha det.

Postat av: Sparkle

Japp, låter som en förträfflig idé.

2006-05-24 @ 11:38:25
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Sandra

Ja det är ju nästan så att de förväntar sig att man har extrajobb. Många hinner ju inte jobba och om man nu måste jobba varje månad +hela sommaren så är risken att man kommer över beloppet man får tjäna vid sidan av csn. Så man sitter ju i kläm....

2006-05-24 @ 11:46:51
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Sparkle

ja det har du rätt i. Usch och fy för dem.

2006-05-24 @ 12:23:19
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: jen

Jag har löst det så att jag sparar en del av de januari-pengarna man får så blir det i princip helt bidrag som jag kan ha i maj/juni...

2006-05-25 @ 17:20:42
Postat av: Sparkle

Wow, Jen, du är verkligen smart! Tänk om man tänkt på det. Fast mestadels av mina pengar går till SJ, så de pengar jag eventuellt hade i januari har nu gått till resor på SJ. Borde blogga om hur mycket jag hatar SJ.

2006-05-26 @ 02:31:06
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback