Da Vinci Koden

Jag har ännu inte läst ut boken. Hann inte i helgen. Men igår gick en dokumentär om materialet till boken på Discovery. Det visade sig i den dokumentären att stor del av det material som Dan Brown baserat sig på var icke tillförlitliga källor, ja ren bluff. Inte författarens fel, men det gör ändå att jag tappar lusten att läsa ut boken. Kommer naturligtvis göra det, samt se filmen, men det känns inte lika kul när man vet att det står mest osanningar i boken :(

Jag hade jätte höga förväntningar på boken när jag började läsa den, men jag kan säga att jag verkligen inte är imponerad. Storyn är dålig, berättartekniken är inte särskilt bra. Faktum är att efter några kapitel läste jag den enbart för all "fakta" som fanns, som igår visade sig vara rätt mycket osanning :(

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är ju så med höga förväntningar. Jag tycker ju dock om berättartekniken och storyn men alla är vi olika =)

Postat av: Sparkle

ja precis :) sen beror det ju kanske på at du läste den så tidigt :) hade du väntat dig något extraordinärt hade du kanske varit mer kritisk :)

2006-05-15 @ 19:21:58
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Mike

Men än sen, det är skönlitteratur =) Egentligen knasigt att någon tagit storyn för att vara någonting annat överhuvudtaget.

2006-05-17 @ 08:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback