Dagen som gått

- Har avbokat tiden till Enköpings kirurgiska avdelning

- Städat upp lite

- Skickat in den första delen av min uppsats till min handledare

- Skurit upp fingret

- Hittat massa underbara skor

- Varit hos optikern. Idag när jag var där skulle de göra en synkoll när jag hade linsen i, visade sig då att jag inte kunde se nåt alls av det som stod på tavlan. Visste att det var lite suddigt men men både optikern och jag blev förvånade. Hon testade med starkare styrka, men det funkade inte heller. Istället fick jag prova en annan lins. En två-veckors lins. Man byter alltså lins varannan vecka. Den är alltså inte så där syregivande som den andra dygnet runt linsen var. Hon höjde även styrkan med 0,25 till 4,25 och genast när jag satte in den kändes det mycket bättre än någon lins nånsin gjort tidigare. Den är dock slappare än den andra månadslinsen, men det får jag väl leva med eftersom den sitter så skönt på. När vi provade om jag såg bra med den, så såg jag super med den. Måste varit nåt med mitt öga som inte passade med den andra linsen. Så nu får jag testa denna några dagar och har fått en ny tid till 2 juni.

- Ska titta på premiärerna av tv-serierna related och close to home ikväll

-Borde börja tentaplugga, men känner stark motvilja mot det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback