Sveriges sämsta sjukvård

...ligger i Uppsala län. Jag har fått en tid till kirurgiska enheten i Enköping. Har aldrig varit där, det är en annan stad. Är inte heller intresserad av att åka dit och framförallt inte under den tiden jag har min sista tenta för terminen.

Jag har nu på morgonen försökt avboka tiden. Ringde halv 10. Fick knappa in personnummer och telefonnummer. Väntade mig såklart att de skulle ringa upp inom en halvtimme. Jag hade många planer för dagen. Funderade på att tvätta, gå och träna och sen skulle jag till en institution innan de stänger samt till optikern vid 15.30. Så när meddelar de då att de tänker ringa? JO 13.25.

Hur kan det ta så lång tid för dem att ringa upp igen!? Det är ofattbart. Jag har läst nånstans att Uppsala läns sjukvård skall vara sämst i Sverige och att Enköpings skall vara den sämsta i Sverige i alla kategorier.

För den som inte vet är Enköping en del av Uppsala län.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback