mystiskt samtal/psykotisk stalker?

För några dagar sen sa jag upp mitt Telia-abonnemang. De frågade när jag ringde för att säga upp det om jag ville vidarebefordra till något annat nummer. Valde då (kanske dumt i efterhand) att vidarebefordra det till Ks hemtelefon, eftersom jag flyttar dit inom ca 2 veckor.

Idag ringde någon till K på eftermiddagen. Han sökte mig, men presenterade sig inte. K svarade att "hon är inte här" då la personen på, utan att varken säga hejdå eller fråga efter annat nummer. Inte heller lämnade han något meddelande. K berättade att han lät väldigt sur, eller möjligen irriterad.

Blir mycket orolig vad det kan varit för människa som ringer utan att presentera sig och bara lägger på utan att säga ens "jag försöker senare då". Vad är människan ute efter?

Om det vore en säljare borde han väl presenterat sig. Dessutom är jag med i Nix-registret så säljare får inte ringa mitt nummer. Och hur hade de annars kunnat få reda på att jag kan nås på Ks telefonnummer.

Alla mina vänner vet att jag har mobil och jag kan inte tänka mig att det är något gammalt jobb jag sökt som någon ringer för. Isåfall hade de ju haft mitt mobilnummer.

Uppsala Universitet har mitt mobilnummer oxå. Det vet jag för någon på min institution ringde mig för några månader sen.

Så vem i helsike var det som ringde? Har svårt att släppa det, blir alltid så orolig när någon ringer. Särskilt om personen låter sur. Den enda som eg. har anledning att låta sur är min handledare för exjobbet, för jag har ännu inte lyckats lämna tillbaka en bok som jag lånade inför exjobbet, men han hade ju definitivt kunnat maila. Bäst att kolla mailen kanske.

Som väntat. Ingen ny mail.

Tänk om det är en arg kund från jobbet som letat upp mitt privata hemnummer? Nä, det verkar ju onaturligt. Och jävligt psykotiskt. Hu! Nu sitter jag och skrämmer upp mig själv.

Eller tänk om det är någon som tycker att jag suger rent allmänt och inte borde få leva? Tänk om det är en stalker?????

Nä bäst att sluta tänka på det.


Slutbloggat i ämnet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback