Filosofi kring livet och fredagen

Igår gick jag upp kl 06 för att hinna till skolan som började kl 9 i Sthlm. Hade först ett 3 timmars seminarium, sen hade vi lunch en timme. Lunchade med en av mina basgruppskamrater. Hon är väldigt unik. Hon pendlar från Kiruna och har varit läkare i 20 år och jobbar parallellt när hon är i Stockholm, samtidigt som hon pluggar min utbildning.

Efter lunchen hade vi 2 timmar seminarium till. Men vi hann ändå bara halvvägs igenom första seminariet.

Det bör absolut sägas om Stockholm att lärararna där är mycket bra och mycket kompetenta. Ångrar mig lite att jag inte sökte till Sthlm från början. Jag sökte till Uppsala för att jag ville gå på det mest anrika universitetet och för att deras utbildning har det bästa ryktet bland arbetsgivare. Klart är absolut att undervisningen är lugnare än i Uppsala.

Har räknat hur lång tid det tar att ta sig från Universitetet i Sthlm till min lägenhet i Uppsala. Det tar 2 timmar. Det känns lite sugit faktiskt.

På kvällen pratade jag med syrran på skype. Har sagt upp mitt fasta teleabonnemang så min familj har skaffat skype. Det är jätteroligt.

Vid kl 20 åkte jag ner på stan för att träffa Annica och gå och se John Tucker Must Die. (se recension) efter det gick vi till Orvars krog och satte oss. Vid kl 12 gick vi till Mc Donalds för vi bestämde oss för att vi ville ha klyftpotatis. Halv 1 tog vi sista billiga bussen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback