Måndag den 19 mars

Måndagen för två veckor sen var jag och såg en underbar lägenhet på Södermalm. Det gick dock inte helt smärtsamt. Gick vilse på söder och alla som jag frågade pekade mig i olika riktningar. Hjälpte inte att jag hade karta. Fick skämma ut mig och ringa mäklaren och fråga. TVÅ gånger! Sen kom jag dit precis 2 minuter innan visningen var slut. Lägenheten var sååå underbar. Frågade då om någon lagt bud. Då sa mäklaren att någon just la 2,2 miljoner. Vi kunde bara bjuda upp till 2,1. Så vitt jag vet gick den upp till minst 2,7 milj. Vilket är stört för en lägenhet på blott 48 kvadrat. Hörde av en person att mäklarna var förvånade över den värdestegringen. Utgångsbudet var 1,5 milj.

That's life I guess. Kände mig lite pissed då bara.

Kommentarer
Postat av: Mike

Nah, mäklarna säger alltid det. Det måste de, annars åker de ju dit för att sätta lockpriser. De vet precis vad lägenheterna går för =)

Mäklare är inte bra människor, that's the way it is.

2007-04-15 @ 16:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback