psycho och paranoid

2007-04-20

Jag vet inte ens var jag ska börja.

Idag ringde ett företag ang. att de vill att jag ska komma på anställningsintervju. Jag hamnade i chocktillstånd. Trodde inte direkt att jag skulle komma ifråga för intervju. Jag tappade känseln i fingrar och armar och är fortfarande skakig nu så här sent på kvällen.

Bokade mötet till tisdag kl 09.00. Jag tar ledigt från mitt jobb (chefen vet inte anledningen).

Efter jobbet idag ringde jag Jane för att höra om hon ville hänga med och kolla var intervjun skall vara på tisdag. Det ville hon. Sen gick vi på H&M och SOUK. Efter det åt vi på Mongolian Barbeque.

Kl 21.05 tog jag tåget hem.

Väl hemma fick jag mail från ett annat jobb jag sökt (som jag väldigt gärna skulle vilja ha, mer än det jag ska på intervju på). De hade inte kunnat öppna mitt cv och bad mig därför skicka det igen. Nu har jag börjat hoppas och inbilla mig att jag kanske har en chans på det jobbet. (De hade ju iaf fått mitt personliga brev, så ville de inte ha mig hade de väl struntat i att be om cv!???) Nu är jag rädd att jag ska sabotera för mig själv på tisdag, bara för att jag inbillar mig att jag har chans på det andra jobbet, vilket jag förmodligen inte alls har.

Vad ska man göra lixom?

Varför ska jag alltid bete mig så psycho?

Varför kan jag inte bara ta saker som det kommer och göra sitt bästa i nuet? Jag är enorm expert på att oroa mig för framtiden. Ohälsosamt mycket oroande.

Skulle jag få jobbet jag skall intervjuas för kommer jag få mycket ansvar. Är jag ens redo för så mycket ansvar???

Kommentarer
Postat av: Mattias (I'm back)

Livet är fullt med utmaningar Stina. Har du klarat av en fullgjord juridikutbildning så kommer du klara av detta jobb. Tro bara på dig själv. Intala dig själv att du kommer att klara detta.
Har det gått så långt att de vill kalla på dig för en intervju...då är de intresserad utav dig, det fanns en anledning till att de kontaktade just dig. För att du kanske är deras potencielle medarbetare.

Så länge du tror på dig själv...och gör ditt bästa. Tro mig, då kommer du klara detta.

Ciao

2007-04-21 @ 12:57:40
Postat av: Sparkle

Tack för dina snälla ord :) Lunch snart! :)

Postat av: Sparkle

Tack för dina snälla ord :) Lunch snart! :)

2007-04-21 @ 16:23:50
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Sparkle

Tack för dina snälla ord :) Lunch snart! :)

2007-04-21 @ 16:23:57
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Sara

Åh vad fantastiskt roligt! Grattis tjejen!! Tänk, där ser man att all tid du lagt ned på brev och cv har gett resultat, du är ju proffs! Hoppas att det känns bra på intervju också, och att du får höra mer från de som ville ha ditt cv igen. Bara de får träffa dig IRL så kommer de vilja ha dig. Jätte-lycka till!

2007-04-22 @ 20:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback