Mitt nya ekonomiska jag pt 2

Igår kväll, sent, bestämde jag mig för att satsa 1000 kr i en fond. Jag valde då en fond med rätt högrisk, men jag tror ändå den kommer att gå bra.

Idag såg jag att den gått ner 1 öre. Det kan ju inte vara bra. Gå upp nu lilla fonden, så jag kan tjäna mig en hacka.

Jag är naturligtvis medveten om den risk jag tar genom att lägga mina pengar på en högriskfond, men mitt nya ekonomiska jag gör sånt istället för att shoppa upp pengarna :) Det kan jag göra när min fond stigit.

Funderar allvarligt på att börja köpa och sälja aktier istället, men det verkar så dyrt med Courtage, det är dyrare ju oftare man vill handla, vissa aktietjänster de har kostar 5000 kr i halvåret att ha. Det är drygt, med tanke på att jag kanske kommer på sin höjd ha ett aktiekapital på 5000 att spekulera i. Jädra sugit alltså! Får väl hålla mig till fonder istället. Och lite långsiktigt sparande.

Det är iaf väldigt roligt med ekonomi. Det ska bli min nya hobby har jag tänkt mig.


SPARA PROJEKT 2007 :) Yes, new life style



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback