Mitt nya ekonomiska jag Pt 3

Detta skulle egentligen bloggats igår men då la bloggen ner, därför kommer det idag igen. Läs nedan.



Det har numera blivit en följetong om mitt nya ekonomiska jag.


Först och främst vill jag berätta följande. Idag hämtade jag min fantastiska underbara klocka. Jag ska lägga upp foto på den, den tillhör den delen av mitt mer slösaktiga liv, men jag kommer ha den i typ 1000 år, så jag antar att det är värt det.

Nästa sak jag vill berätta är att K äntligen har accepterat att ta emot det jag vill ge honom i födelsedagspresent. En platt datorskärm. Han hade valt ut en igår kväll som vi skulle beställa på internet, men av en händelse så hittade vi den på onoff idag när vi var där, så vi slog till på den. Kommer nog fota den :)



Nu till mitt nya ekonomiska jag.

Vi storhandlade på Coop Forum idag, det kan vi inte göra så ofta, eftersom området ligger utanför stan och man måste ta bussen dit.

Iaf slog det mig vad hiskeligt roligt vi hade när vi shoppade all mat. Vi tog nämligen varsin korg och så plockade vi en massa spännande saker, den som ville ha te fick exempelvis välja vilken tesort. Ville den andra ha något annat så fick den välja smak. Sen köpte vi massa spännande, och inte alls dyra frukter.

Det var så rolig shopping. Mycket roligare än att gå på stan och shoppa kläder, dessutom mycket viktigare. Vi kommer ju äta allt (därför överleva) och vi shoppade inte alls särskilt dyrt, vi shoppade det vi ansåg oss behöva och jag ska säga att det har aldrig varit så roligt att shoppa mat förr. Slår att shoppa kläder, smink och skor anytime.

Den andra aspekten är att det blir billigare, nyttigare och roligare att laga all den egna maten nu när man haft så roligt att shoppa den. :) Då vill man inte alls äta på restaurang (därför inte heller slösa så mycket pengar)

I love shopping............................................food


Kommentarer
Postat av: Zop

Vad blev det för plattskärm (namn/modell)?

2007-01-14 @ 16:13:55
Postat av: Sparkle

Samsung Syncmaster 940 BW, LCD-skärm. 4 ms responstid. Inte den allra dyraste på marknaden naturligtvis, men den är rätt sjyst ändå :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback