Mitt nya ekonomiska jag

Jag och K har lovat oss själva att bli mer ekonomiska. Jag lägger egentligen inte så mycket pengar på shopping nuförtiden. Förr la jag jättemycket pengar på smink, men det köper jag aldrig nuförtiden. Kläder har jag väl iofs aldrig varit någon storshoppare av, utan de senaste åren har jag främst lagt på inredning och mat/restaurang. Under mina 4 år i Uppsala la jag väldigt mycket pengar på mat/restaurang, för mycket för att jag ska erkänna det på bloggen, men mycket var det iaf. En hel del pengar gick oxå till inredning och till min dator.

Nu med mitt nya 2007-jag ska jag reducera mina mat/restaurangkostnader något enormt. Sen kommer många andra kostnader minska naturligt. Sen jag blev sambo delar vi ju på räkningar och så slipper vi pendla till varandra. Jag pendlar ju nu dock för 3100 kr i månaden, men jag räknar med att få tillbaka en del på skatten och det blir fortfarande billigare att pendla från Eskilstuna, när man är sambo. Jag menar totalt sett alltså.

Jag fick egentligen idén från början med mitt nya ekonomiska jag, genom att läsa chic-romanen En shopaholics bekännelser, som jag fick av syrran i julklapp. (Det är för närvarande min färdlektyr). Jag började tänka på alla onödigheter man lägger pengar på och kommer nu försöka minimera onödiga kostnader.  Ska till och med köpa en termos. Det ni!

Jag och K bakade till och med egna Crossianter (eller hur tusan det nu stavas) finns färdigdeg som man kan baka ut på Hemköp. Man får 6 st för 14 kr. Mkt billigt!

K lagade en lyxmiddag idag för 30 spänn, skulle säkert kosta minst 120 kr per person ute :) Yay!
Vi fick Kyckling med ugnspotatis och tzatziki med sallad och pepsi med färsk citron i.

Shoppat har jag f.ö bara gjort på rea. Vilka kap dessutom! 50% på Longchamp och tröjan kostade 79 kr. (som en lunch i Sthlm)

Som ni ser, här finns mycket pengar att spara. Vi funderar så smått på att säga upp vårt fasta telefonabonnemang oxå. Skulle spara en del pengar på det.

Nog om min ekonomi nu! :)


Kommentarer
Postat av: Fi.

Oh detta inlägget var inspirerande, nu har jag fått lite tips på hur man kan spara pengar. Tack så mycket. Ska även kolla in boken du nämnde.
Tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback