Radio- ochTV-licens= utsugare!?

I början av januari fick jag en räkning från radio- och tv-licens. Den skall betalas senast den 24 januari.

Varför är de då potentiella utsugare. JO! För löning för de allra flesta sker den 25:e. Hur många har egentligen pengar kvar den 24 januari.

Det enda man läst om i tidningarna på sistone är hur illa ställt det är ekonomiskt för folk i januari. De har köpt för mycket julklappar, spenderat för mycket på nyår och shoppat för mycket på rean. Det är likadant för mig. Efter att ha betalat in 500 kr till dem (totalt 2000 kr om året) så är jag numera mycket fattig.

Tanken förmodar jag är att de ska få in extra pengar i form av påminnelseavgifter (böter) för att man inte betalat senast förfallodagen. På så sätt kan de finansiera sin verksamhet ytterligare.

Vad är det ANNARS för skäl till att kräva betalning senast den 24 januari? Radio- och TV-licens borde verkligen skämmas över sitt beteende!!!!


Kommentarer
Postat av: Zop

Lugn i stormen... Besök Radiotjänsts hemsida och kika under "Självbetjäning" och därefter "Ändra förfallodag på din faktura", så kan du enkelt välja vilket datum du föredrar att betala på. Jag känner inte till några andra företag/myndigheter som tillhandahåller en liknande tjänst.

2007-01-22 @ 22:02:51
Postat av: Sparkle

Was sagst du? Echt!? :) Det borde allmänheten informeras om tycker jag :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback