Bostadsrättsdilemma i Stockholm

Har litet dilemma över lägenheter.

alt. 1 är att bo på blå linjen mot akalla (vilket ärligt talat känns liiite otryggt om man tänker sig att åka nattetid, men dagtid inga problem alls) då får man byta för att ta sig till jobbet. Men å andra sidan är det 100-150 butikers shoppingcentrum utanför fönstret och massa restauranger och endast 100 m till lgt från t-banan. (lägenheten är en 2a)


alt.2 är en lägenhet som är dyrare men är en 3a och ligger på röda linjen. Den har diskmaskin och Tvättmaskin. alt 1 har inget av det. ca 350 m till t-banestationen och 12 min till t-centralen istället för 8.


Min fråga är då (nu har jag ännu inte sett lgtn i alt. nr 2 men förutsatt att jag gillar den) vad skulle du välja? utgångsbudet skiljer sig 200 000 (3an är dyrare) men den ena lägenheten har läget och den andra har strl och shysta inventarier.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

hej, jag bor i kista och har bott där större delen av mitt liv. Har aldrig kännt mig otrygg trots att man hör mycket om ungdomsgäng o.s.v. Mycket vanligt folk som också åker t-bana på kvällarna också... Så jag tycker inte att det borde vara en anledning att inte välja den men alt. 2 är säkert också bra. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback