Valborgsfirandet

I måndags var det Valborg. Den spenderades i Uppsala.

Vi åkte upp redan på söndagkvällen. På kvällen åt vi middag med David, Fredrik och Mattias. Mycket trevligt. Efter middagen gick vi hem till Fredrik och hängde lite. Jon var där oxå.

På måndagmorgongen började jag och K med lite champagnefrukost hos Åsa. (Åsa skulle slutföra en ansökan till en praktik, så ingen champagne för henne)

Efter det hade vi en andra champagnefrukost hos Fredrik, med Åsa och alla andra som vi kände och inte kände.

Efter det gick vi till Subway för att köpa lite picnic. Vi var långt ifrån ensamma om den idén. 30 minuters kö.
Sen gick vi till en annan Fredrik, som bor nära Ekonomikumparken. Där hängde vi en stund, sen åter till Parken där vi satt och frös. Sen gick jag och K och åt lite pizza medan vi väntade på att de andra skulle bli klara från nationernas sillunch. (vi har inget kårleg längre). Efter det gick vi tillbaka till Ekonomikumparken där vi satt kanske 40 min, tillsammans med Lena, Lara, Laras pojkvän och Maja. Sen gick vi tillbaka till Fredrik som vi var hos på morgonen. Efter att ha hängt där en stund bestämde vi oss för att jag, K, Lena, Lenas pojkvän och Maja skulle gå till en grekisk restaurang för att äta middag. Vi tyckte det var för kallt för att grilla.

Efter middagen gick vi till en fest som var mycket trevlig, men Lenas pojkvän ville gå till en annan fest så han gick dit. Efter ett tag gick vi dit med, vilket de flesta av oss bittert ångrade.

Det var nämligen den värsta festen jag varit på i mitt liv. Det var som ett körläger/band camp. Alla på festen satt i en ring och sjöng typ kristna sånger. HUUU!! Jag, K och Maja blev så less så vi gick hem.

Egentligen ville Åsa att vi skulle gå med ut på Trance på kvällen, men jag hade sån skoskav så jag kunde knappt gå. :( Trist hade varit roligt att gå på trance.


Totalt sett kan man ändå säga att dagen blev väldigt lyckad.


Träffade nästan alla jag kände i Uppsala. Bara 3 jag inte träffade. Det var fröken Josie-som jag inte fick tag på. Kunde helt enkelt inte ringa ut. Herr A, som inte orkade fira valborg och Fröken S som skulle jobba på Snerkes. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback