Londondagboken: Onsdagen den 23 september 2009

På morgonen vaknade jag med lätt panik att jag inte hade pengar till min dagliga mogonlatte. Det resulterade till att jag äntligen lärde mig att betala med de små mynten. Jag hade tillräckligt många mynt för att kunna betala en hel latte med. Jippie!

 

På jobbet fick jag som vanligt göra kvalificerat arbete, vilket glädjer mig oerhört. Idag åt jag lunch själv. Paralegaln kände att hon inte hade tid att gå ut och luncha idag. Jag gick till Marks & Spencer och åt en jättegod macka som bestod av följande. Rostbröd (Toast), tunt skivad brieost, tunt skivade röda vindruvor och tranbärschutney. På lunchen passade jag på att kolla på skor. Känner att jag akut behöver nya skor inför intervjun. Jag fastnade för ett par skor på Clarks, men bestämde mig för att kolla i fler skoaffärer innan jag bestämde mig.

 

Efter jobbet gick jag tillbaka till Clarks. Jag hade inte hittat några andra skor som lovade. Skorna i fråga är svarta ballerinaskor med en rosett på. Kanske inte drömskorna, men helt klart det bästa jag sett hittills. Det var dock nära att det inte blev några skor, eftersom skoaffären hade lyckats slarva bort det andra paret. Efter 10 minuters letande hittade de till sist ett komplett par.

 

Efter jobbet blev det samtal på Skype med familjen, K och J. Jag packade även klart och tvättade håret. Jag la mig rätt tidigt.

 

Skorna från Clarks


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback