Londondagboken: Fredagen den 25 september 2009

Jag vaknade vid 9.30, i min egen säng i Stockholm. Jag har kommit fram till att min säng inte alls är särskilt skön. Jag saknar faktiskt min knakiga säng i London. Måste skaffa en ny säng snarast känns det som. Tyvärr tror jag inte direkt att det är möjligt med tanke på min ekonomiska situation. Jag får ju ingen lön från mitt svenska jobb under min tjänstledighet. Jag får inte heller någon lön från mitt jobb i London, eftersom det är ett internship. Så när jag kommer hem till Sverige igen då blir det ingen shopping och inget extensivt spenderande av något slag.

 

Jag kände mig inte det minsta hungrig när jag vaknade så jag drack bara två koppar kaffe till frukost. Innan jag gick till intervjun åt jag däremot några mackor med kalkon på.

 

På vägen till intervjun fick jag galet mycket skoskav av mina nya ballerinaskor. Kunde knappt gå, gick och haltade mer eller mindre.

 

Intervjun var intressant. Det kändes som att det gick rätt bra. Efter intervjun åkte jag hem igen och åt Ica: s laxpasta. Sedan bytte jag om och åkte till jobbet en sväng. Skulle kolla läget. Det blev mest samtal med kollegor dock. På kvällen åt jag och K middag på en fransk restaurang vid Odenplan. Minns inte på rak arm vad den heter. Tror den hette något med Paname eller något. Vi åt Boeuf Bourgignon och drack rött vin. Till efterrätt åt vi….. Jag minns aldrig namnet på det, men det är den där efterrätten som man bränner ytan på. Efter middagen gick vi och såg The Ugly Truth på bio. Det kan nog vara den roligaste film jag någonsin sett. Det var Gerard Butler och min favorit Katherine Heigl som huvudrollerna. Efter det åkte vi hem.

 

Jag och K pratade en del om intervjun när vi åt middag. När jag berättade om vilka frågor hon ställt och mina svar så tyckte K att jag hade svarat lite dåligt. Han gav samtidigt förslag på vad jag borde ha sagt och han kom verkligen fram med helt überbra förslag. Jag kände då att jag inte gjort så bra ifrån mig. Jag gör aldrig bra ifrån mig på intervjuer. Han har ju rekryterat flera av de som jobbar för honom, så han vet vad man skall säga och inte säga. Han har även fått flera tips från jobbets Hr-avdelning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback