Londondagboken: Söndagen den 27 september 2009

Jag gick upp 03.45 inför återresan till London.

 

På Arlanda spelade en butik en julsång. Det är alldeles för tidigt tycker jag. Jag såg även en pojke med en vad jag ändå måste säga obehaglig deformitet. Jag har aldrig sett något liknande.

 

Jag kom tillbaka till lägenheten vid lunchtid. Jag bestämde mig för att åka till Oxford Street en stund. När jag promenerade runt i affärerna noterade jag att Manchester ser ut att vara på väg tillbaka. På Dorothy Perkins köpte jag ett par mockainspirerade svarta stövlar. Jättesnygga! På favoritbutiken Neu Look köpte jag en klänning. Detta är definitivt en klänning som jag aldrig någonsin skulle ha köpt i Sverige. Jag bär vanligen inte mönstrade kläder. Modellen och mönstret på klänningen är däremot högsta mode här i London och av någon anledning upplever jag att min inställning till vad jag vill ha på mig har ändrats sedan jag kom till London för 1,5 månad sedan. Finner det intressant. Får se om det håller i sig när jag kommer tillbaka till Sverige igen.

 

Bikbok har en butik på Oxford Street. Butiken är dock alltid tom. Alla andra butiker på Oxford Street är alltid fulla med människor. Det verkar som att Skandinavisk stil inte går hem i London. I alla fall inte Bikboks.

 

 

Stövlarna från Dorothy Perkins

 

 

Klänningen från Neu Look

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback