Londondagboken: Torsdagen den 1 oktober 2009

Vaknade när klockan ringde och var förvirrad. Var rätt trött. Låg och läste i ”This Charming Man” tills klockan var 00.20 . Innan dess hade jag tvättat håret och uppdaterat dagboken. Åt frukost som vanligt.

 

Tyckte mig se ”stalkern” i parken idag igen, men han verkar ha bytt träningsjacka, men övningarna var desamma.

 

Som jag tidigare konstaterat är alla i London überstylish och oerhört trendmedvetna. Såg idag en 80-årig tant i Uggs på stan. Hur coolt är inte det?

 

På lunchen var jag och paralegaln i parken. Vi skvallrade om konsultens partner som ska jobba hos oss i 3 veckor nu. Han verkade helt perplex när han kom och besökte oss idag. Berättade även för paralegaln att jag googlat på konsulten och hittat hans Facebook med en mycket gammal profilbild. Typ 10 år gammal ungefär.

 

Före lunchen hade jag ett möte med chef 2 ang. hur jag kände att det går på firman, efter en månad där. Sa som jag kände- att allt känns jättebra. Efter jobbat hämtade jag K. Vi möttes vid Earl’s Court, eftersom jag inte ville åka ända ut till Heathrow, blir så dyrt när jag kör Oyster card. Vi åkte sedan tillsammans hem för att lämna resväskan som han tagit med för att ta hem några av mina grejer. Sedan åkte till Oxford Cirkus för att gå till min favoritrestaurang Gaucho, som ligger vid Regent Street. Vi fick vänta på bord i en halvtimme så vi spenderade den tiden i baren med drinkar. Vi satt på restaurangen i flera timmar. Jag åt kyckling med tillval potatispuré och spenat. K åt en köttbit med ”hand crafted chips” alltså pommes frites med andra ord kan man säga. Vi hann även med efterrätt. Vi kom tillbaka till lägenheten vid typ 23.30 och gick direkt och lade oss. Det var inte helt lätt att sova. Vi fick trängas i en 90-säng, vilket vi inte alls är vana vid.

 

 

 

Vy från Gauchos bardel.


Kommentarer
Postat av: Nyfiken

Bra skrivet. En liten fråga bara...Vad är "Uggs"?

2009-10-21 @ 00:25:08
Postat av: Sparkle

Tack. Uggs är vinterstövlar. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback