Londondagboken Lördagen den 5 september 2009

När jag gick upp i morse träffade jag grannen i det rum jag trodde stod tomt. Det var en Italiensk kille. Han hade ljusbrunt hår och blå ögon. Han är förmodligen typ 35 år gammal och äger en italiensk restaurang i London.

 

Idag började jag dagen med att gå på Portobello Market. Marknaden ligger faktiskt väldigt nära mig. Bara några stationer bort. Jag bor vid Maida Vale och stationen där marknaden är heter Notting Hill Gate. (Notting Hill som filmen med Hugh Grant- Way cool). Jag hade fått höra att marknaden på Portobello Road är lite ”tantig”- på så sätt att det är mycket antikviteter och sånt. Jag är benägen att hålla med. Jag var där i en timme. Marknaden är väldigt stor. Säkert minst en kilometer lång, men jag fann den rätt ointressant och gick därför snabbt förbi det mesta. Jag hann dock med en latte på favoriten Nero. De hade lite maträtter man kunde köpa på marknaden, men det var inget som lockade direkt. Det fanns många Crepes eller vad det heter med chokladsås. Det verkade svårt att äta det när man står upp, så det verkade lite jobbigt att göra det med en latte i handen.

 

När jag ledsnat på marknaden bestämde jag mig för att jag ville åka till Oxford Street och Regent Street igen. När jag var där i somras var jag inte särskilt imponerad, men tänkte att jag kunde ge det en ny chans. Jag hade dessvärre ingen aning om var Oxford Street låg, men jag tittade på tunnelbanekartan och chansade på Oxford Circus. Det visade sig vara helt rätt. Det visade sig under dagen att det var en mycket bra idé att åka till Oxford Street. Det fanns massor av spännande butiker och gatan var minst dubbelt så lång som jag mindes den. Jag hade de senaste dagarna helt snöat in på att hitta en grå Cardigan som räcker ner till låren. Det verkar trendigt nu. Jag hade velat ha en sedan jag såg en sådan på Marks & Spencer. Det visade sig dock att den på M & S var stickig och inget att ha. Jag hade även spanat in en på GAP under fredagens mini-shoppingrunda. Ville dock ha den i grått och det fanns inte på GAP i High Street Kensington. Den fanns dock i grått på GAP till min stora förtjusning. Provade den med stora förhoppningar. Dessvärre satt den hemskt på mig. Jag gick vidare till flera andra butiker och kollade och provade lite olika kläder. Jag höll även utkik efter stövletter eller stövlar. Till sist hittade jag på Topshop en ljusgrå lång cardigan som passade min fantasi. Den var dock lite ljusare grå än jag hade fantiserat om, men den satt helt perfekt och kvaliteten var jättebra. Inget vanligt knit wear, den var uppblandad med något mer exklusivt material, minns dock inte på rak arm vilket. Några skor hittade jag dock inte.

 

Jag hittade dock min favoritrestaurang i London på Lower Regent Street – Gaucho. Dit skall jag ta med K när han kommer. Han kommer fullkomligt att älska det.

 

På vägen hem handlade jag lite mat på Marks & Spencers Food hall. Handlade färdigmat, plommon och vatten. Det går liksom inte att dricka vattnet i London, så man måste köpa vatten på flaska.

 

På kvällen träffade jag den andra killen som har ”spökat” under veckan. Han var också italienare. Han var ännu äldre än den andra killen. Kanske närmare 50 år.  Han berättade att de kände varandra sedan tidigare och hade bott i lägenheten i 6 månader.

 

På kvällen pratade jag med K på skype och med mamma, pappa och syrran. Jag kollade även på ett streamat avsnitt av Lyxfällan. Det tog evigheter, eftersom internet är rätt långsamt. Senare på kvällen fortsatte jag att kolla på filmen Good Will Hunting. Jag har väl kollat på halva nu ungefär. Jag är verkligen inte mycket för drama.

 

Gick och la mig vid 22.30. Läste inget, eftersom jag som vanligt frös för mycket för att ha händerna utanför täcket.

 

Topshop-fyndet:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback