Londondagboken: Måndagen den 14 september 2009

Herregud vad jag längtade efter min latte. Vaknade med huvudvärk på morgonen och ett enormt kaffesug. Åt frukost som vanligt- idag med apelsinjuice som extra lyx, sedan begav jag mig iväg för att köpa min så efterlängtade latte. Jag hade nämligen inte druckit något kaffe igår.

 

På vägen till kontoret fick jag syn på Chef 1 och Chef2. Jag kan nu konstatera att Chef 1:s ring matchar Chef 2:s så nu är saken klar och utagerad!

 

Det visade sig vara ytterst trevligt att sällskapa med dem. De frågade båda hur min helg hade varit och när jag berättade att jag hade varit på Camden Market rekommenderade de att jag skulle gå till Borough-Market istället och att det finns en annan marknad som har blommor som jag borde besöka. Tänka sig, Chef 1 pratar med mig. Det måste bero på att han i fredags upptäckte att jag faktiskt är jurist och inte någon stackars juriststudent.

 

Arbetet förflöt lugnt idag. Men tiden gick fort. Vid lunch gick jag och paralegaln till parken. Jag köpte pasta med spenat och pinjenötter till lunch. Samma som jag åt typ de 3 första dagarna i London. Är lite less på den, men paralegaln hade med sig mat så jag ville köpa något som gick lätt att ta med till parken. Idag berättade paralegaln om att hon hade besökt sin syster i systerns nya hus i London. Det var tydligen groteskt stort. Systern är tydligen ortodox judinna, vilket är något paralegaln ogillar har jag förstått. Huset de har köpt ligger i ett ortodoxt judiskt område och är anpassat för judiska traditioner. Exempelvis finns det 3 spisar, två diskmaskiner, 3 diskbänkar med mera. Köket har även ett avtagbart tak som används för vissa andra traditioner och det finns förresten även 2 kök, ett litet som används för en viss tradition.

 

Arbetet förflöt lugnt på eftermiddagen också. Efter jobbet gick jag direkt och handlade lite mer nudelwok. Det går ju rätt snabbt att laga. Efter maten har jag suttit framför datorn och kollat mail, surfat lite, skypat med mamma och pappa samt frusit. Jo, jag sitter med skinnjackan på och en tjock tröja och en bomulls T-shirt under samt tofflor och en varm kopp te. Nu saknas bara vantarna.

 

Får jag någon tid över efter uppdateringen av dagboken och bloggen, så måste jag nog förbereda mitt möte med Chef 1 i morgon och får jag tid över efter det vill jag nog läsa lite och skypa med K. Eller skypa med K är ju förstås en självklarhet. Skulle det mot all förmodan finnas tid över så vill jag kolla lite mer på Once Upon a Time in Mexico, men vet inte om det finns någon tid till det idag faktiskt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback