Londondagboken: Onsdag den 2 september till fredagen den 4 september 2009

Eftersom det nu gått två veckor sedan jag kom till London och jag ännu inte har skrivit dagbok för dessa dagar har jag fattat beslutet att försöka sammanställa dessa gemensamt.

Jag har under dessa dagar noterat att på firman är det all work and no play. Chef 1 tittar inte ens på mig eller pratar med mig. Det sker inget som helst privatsurfande eller onödiga besök till toalett eller köket. Alla är väldigt artiga per e-post. Inga konversationer sker utanför e-post. På torsdagen fick jag chans att skriva mitt första juridiska dokument. Det kändes jätteroligt. På torsdagen och fredagen skulle Chef1 och Chef2 åka på semester. Jag inbillade mig att det skulle lätta upp stämningen lite. Så var dock inte fallet. På fredagen fick jag i alla fall chans att luncha med paralegaln som jobbar med den juristen som jag jobbar med. Hon verkar vara trevlig. Annars hände inte så mycket. Jag träffade ingen av mina grannar under dessa dagar.


Kommentarer
Postat av: Miss C

Vad jag har hört av andra som har haft med england att göra och så...att de har värsta heirakin(stavas det så) på arbetsplatser. När vi var där så kallade vi dem (eller snarare sagt min chef) dem för krokodiler (stora munnar och små öron). Krokodilerna är alltså bra på att tala men mindre bra på att lyssna :-)

PS Inga konversationer sker utanför e-post??? Undra om det är en kultur, typ ett vanesätt, eller om man bara mailar för att man vill ha skriftligt på vad man sagt osv :-)

2009-09-18 @ 23:09:30
Postat av: Sparkle

Man mailar för att det skall vara tydligt tror jag.



Krokodiler är ju ett bra namn för en viss typ av människor :D

Postat av: Nyfiken i en strut

Paralegal? Hmmm finns det någon motsvarighet till det i Sverige? nyfiken i en strut

2009-09-18 @ 23:50:44
Postat av: Sparkle

Jag, tror att det finns en eller två utbildningar för det i Sverige, som har kommit på senare år, men de har inte alls samma ansvar som paralegals i London och i USA. Där är det jättekvalificerat.

2009-09-18 @ 23:58:30
URL: http://sparkle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback