Londondagboken: Onsdagen den 9 September 2009

Idag är det ett häftigt datum 090909.

 

Imorse var jag jättetrött. Jag sover typ 9 timmar om natten nu när jag är här, men i natt fick jag väl lite mindre än det, så jag var så galet seg imorse. Kom inte ifrån lägenheten förrän 9.10. Jag hann i alla fall med att köpa min morgonlatte. Som vanligt minns jag knappt vad jag gjort på jobbet. Jag höll på med en massa dokument och gjorde ändringar i alla fall. Så mycket minns jag. Tog en sen lunch idag. Gick och lunchade vid 13.30 på Whole Foods på High Street Kensington, dit jag går typ varje dag. Idag bestämde jag mig för att testa libanesiskt. Jag älskar ju den libanesiska restaurangen vid mitt kontor i Stockholm, men det här var långt ifrån samma klass. Kommer inte att äta där igen. Tyvärr!


Innan jag åkte hem idag handlade jag lite och gick på Boots och köpte mitt favorit-torrschampoo.

 

 

Nu på kvällen har jag hunnit med att laga lite vegetarisk nudelwok. Det var lätt och smidigt. Nudlarna var redan kokta, såsen kom i särskild förpackning och det var bara att välja vilka grönsaker man skulle ha – även det färdigförpackat. Jag har även hunnit prata med syrran på Skype samt jobbat lite för mitt svenska jobb.

 

På kvällen städar jag bland lite dokument på jobbdatorn (har ingen egen laptop, så använder jobbets laptop, på så sätt kan jag hålla koll på vad som händer i mina ärenden under min tjänstledighet), pratar med K på Skype, börjar kolla på Once Upon a Time in Mexico och fortsätter att läsa ”This Charming Man”.

 

Jag finner det faktiskt oerhört intressant att jag inte klättrar på väggarna av ensamhet. Jag som inte varit själv under så lång tid som 12 timmar de senaste 3 åren. Ja, det är HELT sant. Tror typ att jag varit själv kanske max 9 timmar de senaste 3 åren. Jag njuter faktiskt av ensamheten.


Kommentarer
Postat av: Miss C

Ååååh bra med bild på torrschampot! Går det att köpa i Sverige och är det det som är hemligheten till ditt vackra hår?

Kram

2009-09-21 @ 00:11:11
Postat av: Sparkle

Tror inte att det går att köpa och ja det är nog hemligheten till varför håret ser fräscht ut. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback